Anlänt till Pocatello, Idaho State University

Jag och en av de andra svenskarna som åker till detta universitet, Jessica, anlände till Pocatello vid tolv på fredagsnatten (16/8) med buss från Salt lake city. De var snälla på international office här på Idaho state university (ISU) som hämtade oss på busshållplatsen och tog oss direkt till våra rum.  Efter det har dagarna varit proppfyllda med saker att göra, som till exempel dagen efter vår ankomst for vi till Salt lake city (igen) tillsammans med några andra internationella studenter och de flesta shoppade loss men eftersom vi precis kommit så visste jag inte riktigt vad jag hade glömt att ta med mig, så sightseeing var ett bättre alternativ för mig.

Sen har vi ridit på hästar och hängt med de andra internationella studenterna hela kvällarna och testat på olika sporter från olika länder. De “vanliga” studenterna kommer inte förrän imorgon så då kommer det att bli full fart här på campus.

Image

Idag och igår har vi haft “orientation” där de förklara allt om kurser och hur systemet fungerar på universitet, vilket har varit väldigt tråkigt men det är ju viktig information så man bör ju koncentrera sig. Känns mycket spännande att börja kurserna på måndag och se hur det verkligen fungerar här.

Jag bor i Turner Hall vilket är ett hus med korridorsrum,  vissa får dela rum medan andra, som till exempel jag, får egna rum. Jag tycker att detta verkar vara ett bra hus att bo i, det enda negativa är att man måste dela 4 båstoaletter och 6 duschar med ca 20-30 stycken andra tjejer på samma våning men man vänjer väl sig. Har tagit bilder på mitt rum då jag anlände och lite roliga lappar som tjejen som är ansvarig för denna våning har gjort. Det känns som att de lägger ner mycket tid så att studenterna ska trivas

ImageImage

Image

De ger ut mycket gratissaker första veckan, efter två dagar har jag fått allt detta som jag har nedanför. Imorgon har troligtvis alla nya studenter anlänt för då är det “student orientation” för hela universitetet.

Image

About saraliindstrom

Jag heter Sara Lindström och jag ska studera på Idaho State University hösten 2013. Jag studerar civilekonomprogrammet, femte terminen på Umeå Universitet. View all posts by saraliindstrom

Leave a Reply

