Seminarie och internet.

Jag har läst en sommarkurs under sommaren, och hade sista momentet idag, ett webbseminarie, vilket kan låta ganska enkelt. Dock så är internet här väldigt krångligt, ibland funkar det ibland inte, på rummet måste jag använda safari, och i skolan måste jag använda firefox, på rummet kommer jag inte åt allt (tex kommer jag inte åt, mail, facebook, eller Whatsapp) men jag kan livestream:a sport från USA….. väldigt random. På skolan kommer man åt allt till ett ganska snabbt internet, om man har lyckats hitta internet. Så för att återgå till webseminariet, så var det ju inte helt enkelt att hitta tillräckligt bra internet, men efter ha flyttat mitt “kontor” fyra gånger så kunde jag slutföra mitt seminarie med ett godkänt resultat.

Middagen igår blev en lokal restaurang där det enda språket vi båda parter kunde “förstå” var peka, nicka, och tummen upp…. men vi lyckades få vår mat tillslut. Jag hade beställt någon form av gryta med kyckling och ris, som inte smakade speciellt mycket.

Så idag tänkte vi att vi skulle få revansch, och det fick vi, idag hittade vi en jättebra restaurang med bra priser (mat och dryck ca 53MOP = ca 45 kr). Biffgryta med ris, och kall lemon tea till…. riktigt bra, dit kommer vi gå igen.

Som Tina skrev nyss så strular kurserna lite, så imorgon ska vi gå till vår kontaktperson och försöka skaffa fler kurser, då vi måste ta sex stycken, och jag har bara blivit tilldelad fyra. Får se hur det går…..

// Jacob

About Tinis

I am a girl. And I write things. View all posts by Tinis

One response to “Seminarie och internet.

  • Mamman

    Är det ingen ordning på allting???
    Skönt att ni hittar mat till ok priser iaf.* gillar* Hoppas det löser sig med kurser.
    Och naturligtvis…stort Grattis till att seminariet gick bra!
    Kram

Leave a Reply

