Vardagen tar sin form

Jag är glad att jag fick chansen att åka på utbytestermin på hösten. Under mottagningsveckan träffade jag andra studenter som ska stanna en termin, ett år, eller läsa hela sitt program här. Om jag hade kommit till vårterminen hade jag nog bara träffat andra som också bara skulle stanna en termin.

Igår sågs vi ett par stycken för att planera en utflykt till nästa helg. Det är mycket man vill hinna se (Québec, Ottowa, Toronto, Chicago (uttalet på franska är för övrigt bland det roligast jag hört..!), NY, Boston.. Många möjligheter finns det..), och gärna innan tentaperioden drar igång på allvar och kanske ännu viktigare – innan kölden kommer. 

Som student från Umeå har jag inte riktigt tagit förmaningarna på så stort allvar när folk berättar om hur kallt det kan bli, hur mycket det kan snöa osv. Jag har tänkt att det kommer bli en piece of cake, åtminstone finns ljuset kvar här (vi är på samma breddgrad som London), men någonting säger mig att det där kommer jag säker få äta upp.

Hur som helst, mötet på Starbucks igår var ett praktexempel på ett ganska ineffektivt planeringsmöte. Vi bestämde inget, men det lutar åt Toronto, inklusive Niagarafallen, antagligen nästa helg, kanske hyrbil. Vi får se…!

Annars har jag ägnat sista tiden åt att bland mycket annat plugga många franska glosor – min garderobsdörr är full av gloslistor. I går hann jag också med ett besök på Canadian Centre of Architecture som har en bokaffär jag gärna skulle flytta in i. 

One response to “Vardagen tar sin form

Leave a Reply

