Äntligen här!

Efter många timmars läsande, skrivande, ansökande, intervjuande, packande och till slut 26-timmarsresan Umeå – Arlanda – Reykjavik – Seattle – Bellingham så är jag nu äntligen här. Jag och mina dryga 60kg bagage. Och inte förrän nu förstår jag riktigt vad jag har startat.  Alla här är verkligen otroligt trevliga och tillmötesgående. Kommer bo i en universitetslägenhet tillsammans med tre andra tjejer närmsta året. De är också fantastiskt trevliga, två amerikaner och en tjej från Sydkorea. Ser verkligen fram emot att lära känna dem.  Just nu fokuserar jag på att åtgärda jetlaggen, 9h är en ganska saftig tidsskillnad att korrigera. Sedan börjar skolan på onsdag så det är några dagar ledigt till att utforska staden Bellingham och universitetsområdet. Staden ligger vid kusten, nästan på gränsen till Kanada, med absurda utsikter mot bergskedjorna som omringar området. Även staden är rätt kuperad, så det är väldigt trevligt att bara gå runt här. Hörs snart igen när skolan och alla aktiviteter dragit igång!

Campus     Utsikt från campus mot staden och havet

 

One response to “Äntligen här!

Leave a Reply

