Wright State University

Tiden bara flyger förbi, i alla fall här i Dayton, och jag har just insett att jag varit här i en hel månad nu. Och vem är jag då, jo jag heter Josefin Loggert och läser på Beteendevetenskapliga programmet med inriktning mot IT-miljöer. Jag kommer läsa min 5:e termin här i Dayton, Ohio, USA på Wright State University.

Sammanfattningsvis hittills så har min tid här varit fantastisk och som hämtad ur en amerikansk film, jag njuter av livet och av erfarenheterna jag samlar på mig. Jag fick ett varmt välkomnande med upphämtning på flygplatsen och skjutsades till mitt boende, som är en stor och rymlig lägenhet som vi delar två på med var sitt rum. Tjejen som jag bor med kommer från Frankrike och vi kommer väldigt bra överens (tacka gudarna för det!) och efter bara en dag så hade jag lärt känna 9 nya vänner vilket verkligen fick en tung vikt att lyfta från mina axlar, då det varit en oro som gnagt i bakhuvudet på mig innan jag anlände.

Första veckan var fullpackad med aktiviteter i form av fester, BBQ’s, drive-in filmer, orientering runt skolan och pizza (vad är det med USA och pizza?! Det bjuds alltid på pizza, är så less att jag inte ens vill höra ordet). Sedan har det bara fortsatt med roliga påhitt så jag har knappt haft en sekund över, speciellt inte sen skolan dragit igång mer på allvar. Men istället för att prata allvar så kan jag ju berätta om allt det roliga som hänt, och det finns så mycket att berätta att jag inte vet vart jag ska börja.

Här kommer i alla fall ett smakprov från min första vecka på WSU

Image

Valeria och Jag med skolmaskoten

Image

Image

WSU Danceteam

Image

WSU Cheerleaders

Nu är klockan sovdags här i Dayton och på tal om den där skolan så har jag ett prov imorgon att plugga lite till på, så tills vi hörs igen…

… Have a nice one!

Leave a Reply

