Amerikat

Det är så lustigt hur snabbt man vänjer sig till ett nytt liv. Det känns som att jag alltid har bott här och att det är såhär jag kommer att fortsätta studera resten av tiden. Jag är så otroligt glad över att jag fick chansen att åka till USA för att testa på det riktiga collegelivet. Alla professorer är så hjälpsamma, som till exempel har min lärare i Project Management fixat så att vi i klassen har tillgång till Dreamspark så vi kan ladda hem olika microsoftprogram gratis vilket är superbra. Han är så himla bra att om ni funderar att åka hit så bör ni definitivt fundera att ta denna kurs eftersom han älskar utbytesstudenter och hjälper oss på alla sätt han bara kan.    

Här i Pocatello så kom hösten som en blixt från himlen, från att det varit 20-30 grader så bara på en dag blev det kallt och nu är temperaturen 12-20 vilket är en rejäl skillnad. Bort med sommarkläderna och på med jackan nu så att säga. Jag tycker att Pocatello är en mycket fin stad men en aning liten, men det är nästan bra för jag vill resa runt när jag väl är i USA. Förra helgen drog vi iväg till Boise vilket är Idahos huvudstad. Det var bra med shopping där, men man var tvungen att ha bil för att kunna ta sig runt vilket är rätt vanligt här men jag gillar att åka runt i bilen eftersom man inte gör det så ofta här. Naturen var så vacker mellan Pocatello och Boise så det var bara att njuta av utsikten from bilen. 

ImageImage

 

De är så stolta över sitt universitet här, vilket jag tycker är störtskönt. I veckan hade vi en tävling där vi skulle dekorera våra dörrar i sann “Bengal spirit”, Orange och svart skulle det dekoreras på alla dörrar för att visa vårt stöd till universitet. Vissa gjorde det med lite mer stil än andra…

ImageImageImage

 

Förra veckan kollade vi på universitetets amerikanska fotbollslag i fotbollsarenan här på campus. Det är häftigt hur påkostat det känns med den sporten, sålde mat och i halvlek hade de olika uppträdande blandat med diverse tävlingar. Cheerleaders dansade och hejade hela matchen. 

ImageImage

About saraliindstrom

Jag heter Sara Lindström och jag ska studera på Idaho State University hösten 2013. Jag studerar civilekonomprogrammet, femte terminen på Umeå Universitet. View all posts by saraliindstrom

Leave a Reply

