Homecoming

Förra veckan hade vi Homecoming här på ISU. Det var aktiviteter hela veckan, det började med en brasa där de brände ner bokstäverna UND, vet faktiskt inte varför de valde just de bokstäverna men ändå. De firar att de varit ett universitet i 50 år detta år. Innan var det något annat så det var extra firande i år. Sen var det en tävling i att äta Chicken wings som hade den starkaste såsen som fanns i utbudet, tydligen så stark att man vill gråta efter bara några få. Hela campus var dekorerat i universitetets färger, orange och svart, verkligen alla hus och gatorna var maximerat med utsmyckningar, jag tycker att det är härligt hur de tar sådant på allvar för i Sverige skulle det inte vara samma uppståndelse för någon liknande.

Image

Image

Image

Image

Nästa vecka är det Midterm här på ISU, själv har jag endast ett prov då jag har haft de andra under andra veckor så det känns inte allt så jobbigt med kommande vecka. Här är lite bilder från naturen runt om campus, jag tycker att bergen är så vackra men de blir ju aldrig lika vackert på bild. Image

Image

Image

Vi kollade på universitets rugby lag igår, jag har aldrig sett den sporten förut men jag tyckte att den var väldigt intressant att kolla på. Man förstod reglerna rätt snabbt och det var ännu roligare när de vann med 83-5.

Image

Image

About saraliindstrom

Jag heter Sara Lindström och jag ska studera på Idaho State University hösten 2013. Jag studerar civilekonomprogrammet, femte terminen på Umeå Universitet. View all posts by saraliindstrom

Leave a Reply

