Thanksgivinghelg i Banff

Elin här! Veckorna bara rusar förbi här i Saskatoon och det gäller att försöka hinna med så mycket som möjligt innan vintern kommer på riktigt.

Jag trivs fortfarande otroligt bra här, universitetet är helt underbart och speciellt lärarna men även alla härliga människor som gör mig glad både under dom tyngsta och dom roligaste dagarna. Skolarbetet tar dock upp väldigt mycket tid jämfört med Sverige. För det första är jag inte van att läsa alla kurser parallellt men även fast kurserna “endast” är på 6 högskolepoäng är det mer innehåll i dom än kurserna hemma som är på 7,5 högskolepoäng. För första gången i mitt liv har jag haft ett flertal 8-23 dagar i skolan. Men alla dessa timmar man kämpar med skolan hamnar i bakgrunden när jag tänker på allt roligt jag har hunnit med hittills och mer lär det bli.

Förra helgen var det Thanksgiving vilket betydde att alla var lediga både fredag och måndag. Vi var ett stort gäng av utbytesstudenterna som bestämde att det var den perfekta helgen för en långweekend i dom kanadensiska Rocky Mountains, eller mer axakt Banff. Vi bokade två otroligt mysiga stugor för åtta personer vardera och det visade sig att alla stugor hade öppenspis och att stugbyn hade en utomhus-jacuzzi med utsikt över the Rocky Mountains och Banff.

I tre dagar var vi ute på dagsutlykter vandrandes och Banff nationalpark är nog det häftigaste stället jag hittills har sett. Det klargröna vattnet i sjöarna i kombination med vackra berg. Kan det bli bättre?

Nu är det dock midterm-period för min del och det tog ett tag innan jag hade kommit ifatt med pluggandet efter helgen i Banff. Men det var det värt för dom minnena kommer jag leva länge på!

Image

Image

Image

Leave a Reply

