5 midterms senare och Halloween!

Hej hopp, Amanda här!

Nu har det varit dåligt med uppdateringen men så blir det under examensperiod. Nu har alla midterms avverkats och flertalet assignments. Vilket betyder att halva tiden har gått?! Tiden bara försvinner iväg. Senaste veckorna har jag spenderat mest tid på skolans bibliotek men nu börjar det bli lite lugnare igen. Det tar på krafterna att läsa fem kurser samtidigt men jag blir mer och mer van vid att hantera det och midtermsen gick bra så det känns jätteskönt att lägga det bakom sig. Första snön har också kommit!! (men den försvann lika fort igen)

Under fredagskvällen kom vår kanadensiska vän Faye (som under vårterminen studerade i Umeå) och hämtade upp mig, Elin och Therese för att sedan åka till en mysig bokaffär och café där det blev “swedish fika” som Faye hade saknat så mycket. University of Saskatchewan erbjuder inga 15 min rast efter varje 45 min av föreläsning inte så Faye tyckte det var dags att känna sig lite svensk igen och ta en klassisk fika! Det bjöds även på live band! Sedan skjutsade Faye oss ner på bion där vi mötte upp några andra utbytesstudenter och såg på filmen “Prisoner”, riktigt bra film som kan rekommenderas!

Image

Lördagskvällen bjöd på en Halloween pub crawl, vilket innebar att vi åkte runt till stadens olika pubar med buss. Halloween är egentligen nu på torsdag men dom flesta firade högtiden denna helg. Det var roligt att se alla kreativa kostymer! Vad jag hörde lägger många ner flera veckors arbete med sina utklädnader. Runt om på universitetet är det pumpor, spindelnät, häxor, fötter och händer liggandes och hängandes lite var stans, inte som det är hemma direkt!

Lägenhet 310 körde på superhjälte-tema för kvällen sen hittade jag resten av min superman-styrka på första puben. Elin tillsammans med en annan svensk tjej, Sara, klädde ut sig till grottor men självlysande ögon som kikade fram. En sådan här Halloween får vi nog aldrig uppleva igen!

halloween

Leave a Reply

