Uppdatering!

Veckorna bara rullar förbi! nu är jag inne på 10e skolveckan av 16 så inte många veckor kvar nu! ihelgen har jag och 3 tjejer till från umeå varit i washington och det var en superfin stad! kollade in kapitolium, vita huset, massa monument, och några av smithsonian institutions olika musuem. åt gott på kvällarna och på lördagen åkte vi till en roof top bar med utsikt över hela national mall. imorgon är det halloween så ska på en husfest hos några amerikaner vi lärt känna. i övrigt blir helgen lugn, vilket känns skönt då jag rest dom 4 senaste helgerna. blir lite plugg, ska på ett ställe som har supergod glass och kanske bio. skolan går bra, ganska lugnt hela tiden så behöver inte plugga så mycket. tror jag kommer få en chock när jag kommer hem då jag kommer läsa 150% och måste plugga jämt haha. alla kurser utom en känns roliga och jag pluggar på ett helt annat sätt än vad jag gör hemma. i och med att det är flervalsfrågor på alla tentor så behöver man inte kunna allt utantill utan det räcker att ha lite koll och känna igen begreppen.

annars trivs jag jättebra! amerikanare är så trevliga, så det är svårt att inte trivas. maten är fortfarande sådär, mycket likadan mat varje dag och inte så mycket näring men det funkar. blir ofta kakor efter maten men har fått bra rutin på träningen. funkar super att bo med min roomie, linnea, även fast vi bor på typ mindre än 20 kvadrat.

 

IMG_5677 IMG_5700 IMG_5707 IMG_5719 IMG_5731 IMG_5737 IMG_5770 IMG_5860 IMG_5906 IMG_5910

Leave a Reply

