Uppdatering sen sist

Jag firade tentaveckan med en tentapub deluxe – åkte till New York och Boston. Vi hade höstlov, vilket var en överraskning för mig, men helt klart välkommet! New York är New York och det kändes knäppt att kunna ta bilen dit, vakna upp och inte heller vara jet laggad. Istället var jag och Aurore redo att göra stan redan från början.

När vi kom tillbaka till Montréal var det Halloween. Det var verkligen Halloween med stort H. På starbucks kan man få latte med pumpasmak (inget jag kan rekommenderar), varenda skyltfönster med självaktning har varit pyntat och i torsdags var folk utklädda inte bara på kvällen men också under dagen.

Inatt ställde vi om klockan precis som Sverige gjorde förra veckan och idag var det borgmästarval. Det är verkligen inte något som har gjort sig stort väsen om. Jag har nog sett fler pumpor än valaffischer. På campus fanns det posters uppsatta med texter “jag ska rösta i valet”. Här kanske det handlar mer om att få folk att rösta än vad som röstar på…

Leave a Reply

