Halloween

I förra veckan så var det halloween här och himlar vad amerikaner tar detta allvarligt. Hela vår matsal var pryntad med all sort halloween pynt du kan tänka dig, personalen var till och med utklädda, tråkigt nog så tog jag inga kort och dagen efter var allt borta. Själv så for jag och mina vänner till en halloweenfest som var anordnat i ett hus, vilket kändes väldigt amerikansk.

Det finns några svenskar som bor här i Pocatello som vi hänger med ibland, de jobbar och är gifta med amerikaner. Det är trevligt att komma över till deras hus och känna sig svensk och få prata svenska för en hel kväll. Vi svenskar försöker inte prata svenska om det inte är nödvändigt. Så för någon vecka sedan så karvade vi pumpor hos en av svenskorna, det var första gången jag gjorde det och de var intressant och roligt på samma gång. Sedan bjöd de oss på middag med pumpkin pie som efterrätt, alltså en svensk kväll med touch av amerika.

ImageImageImage

Jag gillar att kolla på sport så det är kul att amerikanska universitet är kopplade till sport, har kollat på amerikans fotboll, rugby, fotboll och basket, det finns så många olika sporter som kan både titta och testa på.  Rugbylaget och basketlaget har varit toppen de gånger jag har tittat på dom och därmed vunnit med höga poäng.

ImageImageImage

About saraliindstrom

Jag heter Sara Lindström och jag ska studera på Idaho State University hösten 2013. Jag studerar civilekonomprogrammet, femte terminen på Umeå Universitet. View all posts by saraliindstrom

Leave a Reply

