Sölig söndag

Som en motvikt till många andra inlägg här på bloggen skriver jag följande

Jag tror det var med min syster Maja jag pratade om mina tvivel innan jag kom hit. Skulle jag våga åka? Etc. Jag kommer ihåg att jag sa något i stil med att jag såg fram emot Montréal och att jag längtade efter att ha tråkigt här. Vad jag menade var att jag såg fram emot att åka någonstans där jag till slut skulle känna vardagslunk. Upptäcka och utforska såklart, men också känna sig… som en del av vardagen.

När jag skriver det här surrar torktumlaren med ett dovt ljud. Det är söndag och lite grått. Jag borde kanske plugga men kände mig mer sugen på att lyssna på Värvet (Jill Johnson var inte lika intressant som jag tänkte att hon kunde vara). Jag har börjat fundera på att skriva en lista på vad jag borde handla men har inte gjort den än. Allt är sådär söndagsslött och dagens största äventyr blir att gå på bio i kväll, vi är några som ska se ”About Time”.

Och det känns som vardag!

 

One response to “Sölig söndag

  • NoraIngebrand

    Underbar motvikt! Vardagssölandet kan vara så extremt underskattat, men ack så viktigt och välbehövligt när man ska leva på en plats under en längre tid än en semester. Ha det så skönt och hoppas filmen är bra! 🙂

Leave a Reply

