Tiden går så fort!

Om 24 dagar är sista lektionen i skolan gjord, om 36 dagar är sista tentan gjord och m 42 dagar är jag hemma i Sverige igen. Det känns lite konstigt men på ett sätt ska det bli skönt att komma hem och träffa familj och vänner samtidigt som jag kommer sakna alla mina vänner jag har fått här i Kanada.

Den senaste tiden har det varit mycket skolarbete (som vanligt) men nu börjar det äntligen lugna ner sig lite. Om 2 veckor ska jag framföra en scen ur en teater tillsammans med min partner på dramakursen jag läser. Jag börjar nästan bli lite nervös över att framföra en engelsk dialog inför folk och spela en annan roll, men det kommer samtidigt bli väldigt roligt! I en annan kurs som heter Advanced human computer interaction har jag just påbörjat ett forskningsprojekt inom Spatial Memory, vilket känns otroligt spännande! Min handledare är en framstående forskare inom ämnet själv här i Kanada så jag hoppas jag kan lära mig mycket från honom.

Men lite roligheter har jag hunnit med de senaste veckorna också. Förra helgen anordnade jag och två till en squash-turnering för de internationella studenterna (och några kanadensare). Vi hade spelare från 8 olika länder och dagen blev otroligt lyckad!

Sen lyckades jag knipa åt mig en gratisbiljett (ordinarie pris var $500) till Prairie Dev Con som är en hyfsat stor konferens inom datavärlden här i Kanada. Det var roligt att komma bort från skolan i två dagar och lyssna på både bra och dåliga föreläsningar. 

Det har även hunnit bli vinter här, snö på marken och igår kväll var det -24 grader ute. Men jag som är en vintermänniska klagar inte! Dock var det lite miss i tajmingen, för jag fick låna en cykel för resten av terminen dagen innan den första snön kom… Får se om jag hinner använda den något.

I lördags gjorde jag även debut som DJ på Lindy Hop klubben här i Saskatoon, det var otroligt roligt att få spela den musik jag själv tycker om att dansa till och alla andra verkade uppskatta det också.

Image

Leave a Reply

