Bilder från diverse tillfällen!

Då har det gått ännu några veckor! de senaste veckorna har rullat på, vardagarna ser ganska likadana ut, 2,3 lektioner på dagarna och på kvällarna har vi mest tagit det lugnt. helgerna har vi sett mycket bio, hängt med de andra internationella studenterna, amerikanare, partat osv. har varit ganska skönt att inte göra så mycket då vi reste så mycket i början och nu ska jag snart ut o resa igen. blir miami nu på fredag och blir borta 9 dagar sen blir det san diego direkt efter över thanksgiving och sen endast 2 veckor kvar här i mankato! känns både och. jag längtar sjukt mycket till en grym 5 veckors resa efter skolan och ska bli kul att komma hem i januari till det “vanliga” livet men samtidigt känns det jättetråkigt att troligtvis aldrig träffa några av de man lärt känna här. så ska verkligen försöka ta vara på sista tiden nu!

det snöade över förra veckan vilket inte har försvunnit än, har varit ganska kallt de senaste dagarna med temperatur på ca -10 men såg tex imorgon att det ska bli +8 så pendlar ganska mycket. jag som inte är någon vintermänniska alls tycker att det är ganska bra att det snöat då det blir så mycket ljusare! längtar till umeå och sverige i januari då det är superfint ute och kan åka skidor, men än känns det långt borta.

maten tycker jag är väldigt enformig men det är extremt skönt att inte behöva handla, laga mat eller diska! känns lyxigt på något sätt att bara gå till caféterian och bara hämta mat när man är hungrig. på senaste tiden har det funnits mycket kycklingsallader som har varit goda så känns som jag äter de varje dag. om det inte finns någon god mat så funkar alltid hamburgaren. pizzan tycker jag inte är god, vilket kanske är bra.. ibland längtar jag dock mycket till att komma hem och få laga egen mat, det man själv tycker är gott. på helgerna tycker jag det är jättekul att laga god mat hemma så det saknar jag.

 

IMG_6046  IMG_6017 IMG_6012 IMG_5972 IMG_5932 IMG_5314IMG_5492 IMG_5354 IMG_5410 IMG_5570 IMG_5582 IMG_5603

Leave a Reply

