Edwards School of Business

Hej igen!

Veckorna går så fort så jag nästan får panik nu! Jag lämnade Sverige 26 augusti och nu är det bara 35 dagar kvar tills jag åker?! Dock inte hem till Sverige för då väntar nya äventyr och nu är allt bokat och klart! Först blir det Hawaii där vi är tio studenter från Umeå Universitet som både pluggar i Kanada och i USA som kommer mötas upp för att fira jul ihop. Sedan är vi fem tjejer som kommer flyga vidare till San Francisco och sen bilar vi därifrån till Los Angeles. Flyg, bil, hotell, allt är bokat och klart!  Något att se fram emot efter att man haft sina sista tunga pluggveckor!

Dagarna spenderas nu mest med skola och träning. Det är många projekt och uppgifter som ska avslutas och lämnas in. Sedan när december börjar kommer alla sluttentor på löpande band! På helgerna har det blivit en hel del bio (se bild nedan och försök hitta norsken) och god mat. Helgen som var utforskade vi Saskatoons egna “Broadway”, mysigt shoppingområde och många restauranger. Det har också kommit snö här och temperaturen pendlar från -20 till +5 så det skiljer enormt mycket från dag till dag. Nu har jag också fått min efterlängtade vinterjacka som jag beställde förra veckan! Trodde jag skulle överleva med min höstjacka men ångrade mig när temperaturen var -20…

Som ni ser på bilden nedan, denna text finns uppsatt i alla klassrum på Edwards School of Business där jag håller till. “Edwards School of Business develops business professionals to build nations” Måste lägga ett gått ord för alla professorer, grymt engagerade och intressanta att lyssna på!

Imorgon blir det till att heja fram våra egna Huskies då det blir hockeymatch på kvällen. Lördagkväll är vi ett gäng som ska gå ut och äta och söndagen kommer bjuda på en julparad nere i stan så jag tror det blir en härlig helg! Däremellan ska en gruppuppgift och ett grupprojekt försökas avslutas också! Pepp pepp snart är man i mål!!

Image

//Amanda

Leave a Reply

