1:a advent

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hur kan det redan vara första december? Dagarna flyger förbi som vanligt och nu till veckan är det dom sista lektionerna för terminen och sen bara finals kvar. Om 3 veckor befinner jag mig i New York nu på väg hem till Sverige.

Under de senaste veckorna har det hunnit bli vinter på riktigt med temperaturer kring -20 ner till -30. Snön ligger vit på marken och jag försöker ta vara på tiden och göra så mycket som möjligt. Förra helgen undervisade jag en danslektion med Saskatoon Lindy Hop, otroligt roligt att få dela med sig av sina kunskaper till nya människor och samtidigt få erfarenhet av att undervisa på engelska. Det gick hur bra som helst och jag har även blivit tillfrågad att undervisa den 13e december för en annan dansklubb i stan vilket jag ser fram emot! 

Jag har även hunnit med att se finalen på en squashturnering där den 41a och 50e rankade spelarna i världen möttes och helt galet vilken match det var! Det är en bit kvar för mig att komma upp i den nivån…

Saskatchewan Roughriders (Fotbolls-laget här i provinsen) tog sig i år till Gray Cup vilket är Kanadas final där de två bästa lagen möts. Vi passade på att få ett bord på en av sportbarerna i stan för att uppleva atmosfären och det vart ju inte bättre av att Roughriders vann! Stämningen var på topp kan jag säga!

I fredags så passade jag och en annan svensk på att baka lussebullar och efter mycket om och men fick vi till dom. Var inte det lättaste att hitta rätt ingredienser här kan jag lova… Men julkänslan började infinna sig lite extra.

Idag var min dramaklass hembjudna till vår lärare för lite julavslutning och mys. 1/3 av klassen dök upp och vi hade en väldigt trevlig eftermiddag.

Har börjat tänkte lite på det här med att åka hem. Det ska bli otroligt härligt att träffa pojkvännen, familjen och vänner igen men samtidigt har jag byggt upp ett liv här i Kanada och jag har så otroligt många härliga människor omkring mig som jag helt plötligt bara ska säga hejdå till. När kommer man ses igen? Dessa människor består av både andra utbytesstudenter, alla härliga dansmänniskor i Saskatoon Lindy Hop och mina klasskamrater. Så, det kommer kännas otroligt konstigt att bara lämna livet här, men jag är så otroligt tacksam över den upplevelsen jag har haft här och nu ska jag passa på att njuta av de 3 sista veckorna!

ImageImage

 

Image

Leave a Reply

