Tornado varning och finals week

Skärmavbild 2013-11-17 kl. 19.01.22

Ni har kanske hört om tornadon som drog över USA för någon vecka sen, det var helt klart en upplevelse som jag sent kommer glömma. Sirenerna började först att tjuta utomhus för att sedan gå av inomhus också, tillsammans med ett meddelande i högtalarna som löd: “Emergency,  emergency! A tornade has been sighted in the area. Please make your way to the nearest tornado shelter.” Och i denna konstiga och nya situation så kommer jag på mig själv med att sitta och le istället för att vara rädd. Jag har helt enkelt inte riktigt den respekt som en tornado förtjänar. Det var med skräckblandad förtjusning som jag kikade ut genom dörren. Tur som var så gick tornadon vid sidan av oss så vi kunde varken se den eller uppleva den. I fem minuter tjöt sirenerna innan ett nytt meddelande gick genom högtalarna och förklarade att faran var över.

Just nu sitter jag och pluggar som en tok, jag har tre prov imorgon och jag ser inte fram emot det. Eller lite, för just nu vill jag bara få det över med. Så tillbaka till plugget!

Leave a Reply

