Amerikanarna och deras football

Jag har jättegärna velat åka och kolla på football under min tid i USA, men det har aldrig blivit av och nu är det för sent tyvärr! (Jag måste nog “tyvärr” komma tillbaka snart för att göra allt jag inte hunnit med). Och då kanske man tänker, hur i hela friden har du inte hunnit med allt du velat göra, MEN det finns så himla mycket att göra i detta land!

Det jag har hunnit göra är i alla fall att besöka Kings Island som är ett stort nöjesfält.

DSC00972

249984520d9211e39cb522000a1f9215_7

DSC01004

Jag har sett en basketmatch mellan Pacers och Chicago Bulls!

DSC01206

DSC01219

DSC01233

Jag har sett en hockeymatch med Dayton Demonz…

DSC02410 DSC02415 DSC02417

… som involverade kastade handskar, upprullade tröjarmar och avtagna hjälmar för ett riktigt slagsmål!

Jag har också sett Disney on Ice.

DSC01404 DSC01418

DSC01427 DSC01433

DSC01452 DSC01536 DSC01549

Jag har även besökt Chicago, Atlanta, Indianapolis, Columbus, Cincinnati, New York, Washington D.C. och Cleveland. Jag har haft besök av mina familj, gått på aquarium och zoo, besökt diverse museum… Det här är bara väl utvalda delar av allt jag hunnit med att göra här, men jag vill fortfarande se baseball, football, åka till betydligt fler städer (så som Miami och Los Angeles), göra en roadtrip… Ja, listan fortsätter!

Så summering… America, I’ll be back!

One response to “Amerikanarna och deras football

  • NoraIngebrand

    Jag förvånas också över hur många saker man INTE har hunnit med under en hel termin! Men trots att en termin kan låta som en evighet så är det ju ändå ett ganska begränsat antal veckor. Det låter ändå som att du har hunnit med riktigt mycket tycker jag!

Leave a Reply

