Evaluation UNBC

How do you evaluate the quality of the professors and other teachers at your host university (scale 1-5: 1=poor/negative, 5=excellent): – 5! Mina lärare var helt fantastiska och engagerade i sina studenter. Det var verkligen roligt att gå till varje lektion.

How do you evaluate the quality of the courses you took at the host university (scale 1-5: 1=poor/negative, 5=excellent): 4! Jag hade gärna haft fler graduatekurser att välja mellan men de jag tog var bra.

On your arrival at the host university, were you offered:

A welcome event                                   yes            

An information session                        yes          

An orientation program                       yes            

A language course                              do not remember

How do you consider your degree of integration with local students in the host university (scale 1-5: 1=poor/negative, 5=excellent): 5! Jag umgicks mestadels med de lokala studenterna istället för utbytesstudenterna. Utbytesstudenterna var jättetrevliga men jag ville hellre lära känna de kanadensiska. 

How did you find your accommodation?: Helt okej. Jag delade en dorm-lägenhet med tre andra kanadensiskor. Två av dem var väl inget att hänga i julgranen men den tredje kommer nog vara min vän livet ut.

Did you have to pay any kind of fees at your host university?:      yes, jag var tvungen att betala en hel del obligatoriska avgifter plus hyra såklart. totalt gick de fasta utgifterna på 25000.

Recommendations for next year’s students abroad: Försök att ha tillgång till en bil. Det finns så mycket att se runt omkring men det går inte direkt att ta sig dit utan egen bil.

Leave a Reply

