Halloween

I torsdags var det Halloween, vilket man kan säga är en stor grej här i USA. Folk börjar pynta deras hus och all redan 2 veckor innan halloween, helt sjukt! Även om halloween var på en torsdag i år så hindrade de ju ingen för att gå ut och festa. Min dag såg ut som följande; först var jag i ett hus där de bakade halloween-godis för hela slanten. Det fanns allt från candy corn-godis till bakelser av alla dess sorter.

På kvällen så var det bowling som gällde, precis som alla andra torsdagar. Dock så har vi börjat samla ihop alla lag som vill att träffas innan för att få en bättre sammanhållning vilket jag tycker låter som en sjukt bra idé. Men eftersom det var halloween denna torsdag var det flera lag som inte kom till hallen för att spela, inklusive våra motståndare, vilket resulterade i automatisk vinst för oss, vilket behövdes. När det inte fanns någon press på att prestera så “råkade” spela ett “Perfect game” (en serie på 300, alltså 12 strikes i rad!). Detta är andra gången för mig detta händer, dock slutade inte strikeandet där, det hela slutade med hela 19 strikes i rad!

IMG_0286

 

Efter detta så blev det utgång även för min del. Vi alla gick till Grandma’s Sports Garden där det hade maskeradtema och alla var utklädda, verkligen ALLA var utklädda. I Sverige så får man leta noga för att hitta folk som är utklädda. Förstår inte varför vi inte firar denna underbara händelse. Tyvärr har jag ingen bild tillgänglig på min kostym men jag var utklädd till Finn the Human från tv-serien Adventure Time som har visats på Cartoon Network.

___finn_the_human_____by_hannah_phantom-d4qc4i4

 


One response to “Halloween

  • Helena

    Hej!
    Jag funderar på att söka till detta universitet, men jag är lite orolig för mängden skolarbete. Fem kurser minst ska man ha som jag uppfattat det. Hur är kraven där borta? Är det svårt att få ett bra betyg utan att sitta uppe till 12 varje dag?

Leave a comment